Witam postanowiłem wam przedstawić swój poradnik dotyczący zrobienia OTS'a.
Zaczniemy od tego że ściągamy sobie ten silnik na Tibię 8.0
Link - AppelMos 8.0.rar
Zaczynamy od config.lua otwieramy go notatnikiem i mamy coś takiego:
Spoiler:
-------- config.lua --------
-- Config file for OTServ --
----------------------------
-- data directory location
datadir = "data/" <----- Tego nie ruszamy!
-- map location
map = "data/world/evolutions.otbm" <---- ścieżka do twoiej mapy.
-- mapkind
-- options: OTBM for binary map, XML for OTX map
mapkind = "OTBM" <---- W czym jest mapa zapisana.
-- map store location (for XML only)
mapstore = "data/world/evolutions-mapstore.xml" <---- ścieżka do mapstore! Nie w każdym OTS to jest.
-- house store location (for XML only)
housestore = "data/world/evolutions-housestore.xml" <---- Ścieżka do housestore. Czyli do domków jakie są w mapie.
-- bans storage (for XML only)
banIdentifier = "data/bans.xml" <---- Ścieżka do pliku bans.xml
-- server name
servername = "AppelMos OT 8.0" <----- Nazwa twojego servera.
-- server location
location = "Sweden" <---- Kraj.
-- server ip (the ip that server listens on)
ip = "85.195.21.183" <----- Ip twojego servera.
-- server port (the port that server listens on)
port = "7171" <---- Port servera. Najlepiej zostawić.
-- server url
url = "http:///" <----- np. forum lub stronka serva.
-- server owner name
ownername = "GoD DalkoN" <---- właśćiciel servera.
-- server owner email
owneremail = "tjullen@hotmail.com" <----- E-mail.
-- world type
-- options: pvp, no-pvp, pvp-enforced
worldtype = "no-pvp" <---- Jaki ma być świat - PVP, NO-PVP, PVP - enforced
-- exhausted time in ms (1000 = 1 second)
exhausted = 1000 <----- Exhausted. Czym więcej to tym wolniej będzie się używać np. czarów.
-- exhausted time in ms for non-aggressive spells (1000 = 1 second)
exhaustedheal = 1000 <----- Exhausted run np. uh'a.
-- how many ms to add if the player is already exhausted and tries to cast a spell (1000 = 1 second)
exhaustedadd = 200 <---- Exhasted run.
-- how long does the player has to stay out of fight to get pz unlocked in ms (1000 = 1 second)
pzlocked = 5*1000 <---- Czas po jakim nam zniknie pz. Najlepiej zostawić tak jak jest.
-- house rent period
-- options: daily, weekly, monthly
houserentperiod = "weekly" <---- Nie ruszać!
-- motd (the message box that you sometimes get before you choose characters)
motd = "Welcome to AppelMos OT 8.0. There are several events everyday."
motdnum = "1" <---- Nie ruszać.
-- login message
loginmsg = "Welcome to AppelMos OT 8.0 Server, Have fun." <---- Powitanie jakie się pokaże gdy wejdziesz na konto.
-- how many logins attempts until ip is temporary disabled
-- set to 0 to disable
logintries = 5 <---- Nie ruszać!
-- how long the retry timeout until a new login can be made (without disabling the ip)
retrytimeout = 6*1000 <----- Nie ruszać!
-- how long the player need to wait until the ip is allowed again
logintimeout = 0 <----- Nie ruszać!
-- allow clones (multiple logins of the same char)
-- options: 0 (no), 1 (yes)
allowclones = 0 <---- Zostawić tak jak jest! A wogóle to nie ruszać!
-- max number of players allowed
maxplayers = "100" <---- Ile ludzi będzie mogło wejść na twój server.
-- SQL type
-- options: mysql, sqlite
sql_type = "mysql" <----- Nie ruszać!
--- MySQL part (ignore if you are using SQLite)
sql_host = "localhost" <----- Nie ruszać!
sql_user = "root" <----- Nie ruszać!
sql_pass = "" <----- Nie ruszać!
sql_db = "otserv" <----- Nie ruszać!
--- SQLite part (ignore if you are using MySQL)
sqlite_db = "db.s3db" <----- Nie ruszać!
-------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------- Evolutions Basic Configuration ----------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------
-- world name (shows in the character list)
worldname = "AppelMos OT" <----- Nazwa OTS.
-- time to save the server (default = 5)
autosave = 2 <----- Co ile min. ma się robić zapis danych na servie.
-- do you want to enable cap system? (yes/no)
capsystem = "yes" <----- Czy ma być capsystem czy też nie.
-- anti-afk - maximum idle time to kick player (1 = 1min)
kicktime = 15 <----- Po ilu min. gracz dostanie kicka.
-- how many summons player can have
maxsummons = 2 <----- Ile summonów gracz będzie mógł zrobić.
-- maximum items in depot
maxdepotitems = 1000 <----- Ile gracz będzie mógł mieć w dp itemów.
-- learn spells (yes/no)
learnspells = "no" <------ Czy trzeba będzie się uczyć czarów czy też nie.
-- do you want everyone to have premium
freepremium = "no" <----- Czy gracz dostaje odrazy zadarmo premmium.
-- remove ammunation? (bolts/arrows)
removeammunation = "no" <----- Czy ammunicja ma się kończyć. (Bolts), (Spears) itd.
-- remove rune charges? (sd/hmm/gfb)
removerunecharges = "yes" <--------- Czy runy mają się kończyć czy też nie.
-- use item hotkeys? (yes/no)
itemhotkeys = "yes" <----- Czy na servie mają być HotKeye czy też nie.
-- shoot trough battle window on players? (yes/no)
battlewindowplayers = "no" <---- Czy będzie można uderzać na Battle.
-- use account manager? (yes/no)
accountmanager = "yes" <---- Czy ma być ACC na passach czy też nie. Jeśli mamy to nic tu nie ruszamy.
-- summon follows master everywhere
summonsfollow = "yes" <----- Nie ruszaj!
-- allow outfit change
outfitchange = "yes" <----- Nie ruszaj!
-- damage to players with the same feet
feetdamage = "yes" <----- Nie ruszaj!
-- guild system type (SQL only)(ingame/online)
-- online guild system requires the latest Swelia AAC
guildsystem = "ingame" <----- Nie ruszaj!
--------------------------------------------------------------------
-------------- Surprise Bags Configs -----------------
--------------------------------------------------------------------
-- Drop Surprise Bags in Monsters? (yes/no)
surprise_bags = "yes" <----- Nie ruszaj!
-- Blue Bag Drop Percent
blue_bag_percent = 3 <----- Nie ruszaj!
-- Red Bag Drop Percent
red_bag_percent = 2 <----- Nie ruszaj!
-- Blue Bag ID
blue_bag_id = 6570 <----- Nie ruszaj!
-- Red Bag ID
red_bag_id = 6571 <----- Nie ruszaj!
-------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------- Multipliers -----------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------
-- experience multiplier (how much faster you got exp from monsters)
expmul = 5 <----- Jaki ma być exp na servie.
-- experience multiplier for pvp-enforced (how much faster you got exp from players)
expmulpvp = 2 <----- Ile ma być expa za ludzika.
-- monster lootrating (how much faster you get items from monsters)
lootmul = 3 <----- Jaki ma być lot z potowrów.
-- skill multiplier (another multiplier in data/vocations.xml)
skillmul = 80 <----- Jakie mają być skille.
-- manaspent multiplier (another multiplier in data/vocations.xml)
manamul = 10 <----- Szybkość trenowania mlvlu.
-- how many monsters spawn at a time in 1 spawn
spawnmul = 1 <----- Najlepiej nie ruszać!
-- Price for each SQM when buying a house
houseprice = 500 <----- Koszt domku za jeden SQM.
-- level to buy a house
houselevel = 30 <---- Od którego lvla będzie można kupować domek.
-- maximum death entries per player
maxdeathentries = 10 <-----Po ilu fragach będzie BAN!
-- max message buffer (default = 4)
-- how fast you get muted
messagebuffer = 4 <---- Nie ruszać!
-- minimum action interval (default = 200)
minactioninterval = 200 <---- Nie ruszać!
-- protection for those under this level
protectionlimit = 20 <----- Nie ruszać!
-- critical damage and chance {chance, extra damage percent}
criticaldamage = {"5", "50"} <----- Nie ruszać!
---------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------- Skull System configuration -------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
-- time to lose a white skull (1 = 1 minute)
whitetime = 1 <---- Czas białej czaszki.
-- time to lose one frag (1 = 1 minute)
fragtime = 1*50 <---- Czas odczekiwanego fraga.
-- ban unjust, how many frags you need to get banned (1 = 1 frag)
banunjust = 5 <----- Ban po ilu fragach.
-- red skull unjust, how many frags you need to get a red skull (1 = 1 frag)
redunjust = 3 <---- Po ilu fragach będzie red skull.
-- bantime, for how long the player is banned (1 = 1 hour)
bantime = 24*1 <----- Czas bana.
--------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------- GM access rights --------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
-- access to walk into houses and open house doors
accesshouse = 3 <---- Nie ruszaj!
-- access to login without waiting in the queue or when server is closed
accessenter = 1 <---- Nie ruszaj!
-- access to ignore damage, exhaustion, cap limit and be ignored by monsters
accessprotect = 3 <---- Nie ruszaj!
-- access to broadcast messages and talk in colors (#c blabla - in public channels)
accesstalk = 1 <----- Nie ruszaj!
-- access to move distant items from/to distant locations
accessremote = 3 <----- Nie ruszaj!
-- access to see id and position of the item you are looking at
accesslook = 2 <---- Nie ruszaj!
No to już Config.lua mamy zrobiony a teraz weźmiemy się za cały katalog "Data".
-----------------------------------------------------------------------------------------
W katalogu Accounts znajdują się nasze konta (postaci) Oto przykład:
Spoiler:
<?xml version="1.0"?><account pass="dalkonda" premDays="0" premEnd="0"><characters><character name="GoD DalkoN" /></characters></account>
Kolor czerwony - Hasło (dolne) do naszego konta.
Kolor niebieski - Nazwa naszej postaci.
Co to jest katalog Players?
W katalogu PLayers znajdują się nasze postacie oto przykład:
Spoiler:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<player name="GoD DalkoN" account="[color=blue]889900[/colr]" sex="0" lookdir="2" exp="2172019870" voc="1" level="50000" access="6" cap="0" maglevel="0" soul="0" maxdepotitems="1000" lastlogin="1182603343">
<spawn x="1001" y="1000" z="7"/>
<temple x="1000" y="1000" z="7"/>
<health now="2690" max="2690" food="0"/>
<mana now="15065" max="15065" spent="0"/>
<skull redskulltime="0" redskull="0"/>
<look type="75" head="77" body="106" legs="17" feet="94" addons="0"/>
<skills>
<skill skillid="0" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="1" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="2" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="3" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="4" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="5" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="6" level="10" tries="0"/>
</skills>
<addons/>
<deaths/>
<spells/>
<blessings/>
<inventory>
<slot slotid="1">
<item id="2491"/>
</slot>
<slot slotid="2">
<item id="2173"/>
</slot>
<slot slotid="3">
<item id="1988">
<inside>
<item id="2392"/>
<item id="7450"/>
</inside>
</item>
</slot>
<slot slotid="4">
<item id="2487"/>
</slot>
<slot slotid="5">
<item id="2519"/>
</slot>
<slot slotid="6">
<item id="2304" count="100" charges="100"/>
</slot>
<slot slotid="7">
<item id="2488"/>
</slot>
<slot slotid="8">
<item id="2643"/>
</slot>
<slot slotid="10">
<item id="2543" count="1"/>
</slot>
</inventory>
<depots>
<depot depotid="1">
<item id="2590">
<inside>
<item id="2594">
<inside>
<item id="2152" count="50"/>
</inside>
</item>
</inside>
</item>
</depot>
</depots>
<storage/>
</player>
Kolor czerwony - Nazwa naszej postaci.
Kolor niebieski - Nasz pierwszy pass do konta.
Kolor zielony - Exp naszej postaci.
Kolor różowy - Numerek naszej postaci.
Kolor zółty - Level naszej postaci.
Kolor pomarańczowy - Access naszej postaci. (O tym poźniej).
Kolor brązowy - Ile nasza postać ma capa (ile może unieść).
Kolor fioletowy - Magic level naszej postaci.
Kolor czerwony skośny napis - Spawn naszej postaci (tam gdzie np. stoij).
Kolor zielony skośny napis - HP naszej postaci obecnie.
Kolor niebieski skośny napis - Temple naszej postaci.
Kolor różowy skośny napis - Maximum naszego HP.
Kolor zółty skośny napis - Obecna Mana Points.
Kolor pomarańczowy skośny napis - Maximum Mana Points.
Okej co do "Access"
Access 0 - zwykły player.
Access 1 - Tutor.
Access 2 - Senior Tutor.
Access 3 - GM.
Access 4 - Senior GM.
Access 5 - GOD.
Access 6 - Można to nazwać Senior GOD.
Co to jest katalog Actions?
W katalogu Actions znajdują się skrypty do OTS np. jak dźwignia na quescie na Demon Helmet dużo by wymieniać.
Jeśli ktoś chce zrobić sobie jakiś skrypt polecam ten poradnik:
Link - Forum OTSy.PL - Polski Support Open Tibia Server (OTS)
Po każdym zrobionym przez nas skryptem dodajemy śćieżkę do Actions.xml ale o tym więcej poczytacie w google. ;d
Przerobiony Post!
zródło orginałki: tibia.net.pl
Offline